9 Ağustos 2017 Çarşamba

Sosyal Medya Kullanım Rehberleri



TAMER ASHRAF
E-ticaret şirketleri ve girişimleri için hazırladığımız sosyal medya kullanım rehberleri EticaretMag’da en çok ilgi gören yazılar arasında yer alıyor. Küçük ya da büyük ölçekli olması fark etmeksizin her e-ticaret firmasının önemsemek durumunda olduğu sosyal medya kanalları ile şirketler hem müşterileriyle iletişim kuruyor (kurmayanlar da var, belki de en büyük hata onların) hem de marka algılarını kuvvetlendiriyorlar. Sosyal ağlarda olmayanlar ise (istisnalar hariç) yarışa 1-0 geride başlıyor.
Ama yine de sormak lazım: Sosyal medya, online satışlara etki ediyor mu?
Yapılan hesaplamalara göre bugün itibarıyla sosyal medyanın satışlara olan etkisi yüzde 1 civarında. Öte yandan tüketicilere sorduğumuzda her 10 kullanıcıdan 1’inin satış öncesinde sosyal medyadan etkilendiğini ve sosyal medyada yer alan markalara daha çok güvendiklerini öğreniyoruz. 2015’te ise e-ticaret şirketlerinin gelirlerinin yüzde 6,1’nin Facebook’tan gelmesi bekleniyor.
Bunun yanında aslında sosyal ağlarda yer almak demek tüketicilerin de sizinle beraber o mecrada yer alması demek. Yapılan bir araştırmaya göre tüketicilerin sosyal ağlarda paylaştığı her bir içeriğin (video, yorum, tavsiye, e-posta vb) satış anlamında belli bir değeri var.
Bu arada Türk e-ticaret şirketlerinin sosyal ağlarda attıkları adımların da takip edildiğini not düşelim. Tabi Türkiye’deki dijital ajanslar da sosyal kavramların ticaretle olan ilişkisini çok ama çok önemsiyor.
Sosyal medya dev bir alan ve her bir kanalın kendine has bir tarzı var. Satışa etkisi beklenildiği kadar olmayabilir ancak yenilikçi yöntemler ile satışlara fayda yaratıldığını da görüyoruz. En önemlisi ise marka konumlamasının gerçekleşmesi ve iletişimin arttırılması.
Peki sosyal ağlarda markalar nasıl yer almalı? Neler yapmalı? Neler yapmamalı? Sosyal ağlarda yer almak her marka için elzem midir?
Aşağıdaki görsellere tıklayarak her bir sosyal ağ için nasıl bir stratejiye sahip olmanız gerektiğini öğrenmeniz mümkün.

E-Ticaret Şirketlerinin Facebook Sayfa Yönetimi İçin 7 İpucu
Sadece bir Facebook sayfası açmak, şirketinizin büyük kitleler tarafından takip edileceği anlamına gelmiyor. Bu sayfanın reklamını iyi yapıp, insanlara ulaştırmalı ve ulaştığınız kitlenin de sayfanızı sahiplenerek sürekli sizi takip eder hale gelmesini sağlamanız gerekiyor.

E-ticaret Siteleri İçin Facebook Reklamları
Sponsorlu haberler, hedefli reklamlar gibi Facebook reklam türleri özellikle online satış yapan internet siteleri için oldukça efektif olabiliyor. Hali hazırda internet üzerinde bir satış kanalı olan şirketler, Facebook’un farklı reklam modelleriyle potansiyel müşterilerine rahatlıkla ulaşabiliyorlar.

E-Ticaret Şirketleri İçin Facebook Reklam Modelleri
Facebook, 2012’nin ikinci yarısında markaların satışlarını da arttıracağına inandığı yeni reklam modellerini piyasaya sürdü. Peki e-ticaret siteleri Facebook üzerinden satışlarını arttırmak için bu reklamlardan hangisini kullanmalı?

Linkedin Kullanım Rehberi ve Takip Edilmesi Gereken Linkedin Grupları
Bu yazının içinde Linkedin kullanırken nelere dikkat edilmesi gerektiğine ve e-ticaret, girişim-girişimcilik, pazarlama ve sosyal medya gibi konuların ağırlık verildiği ve aktif bir şekilde tartışmaların yapıldığı Türkçe Linkedin gruplarından birkaçına yer vereceğiz.

E-Ticaret Şirketleri İçin Twitter Kullanım Rehberi
E-ticaret şirketleri için faydalı olabilecek bir diğer ipucu da: Kullanıcılara ilginç kampanyalar sağlamak. İletilerinizi retweet eden kullanıcılara ürün indirimi gibi teklifler sunmak yeni kullanıcılar çekmek için oldukça etkin bir yöntem.

E-Ticaret Şirketleri İçin Pinterest Kullanım Rehberi
Pinterest, iğneleme anlamına gelen “pin” ve ilgi alanı anlamına gelen “interest” kelimelerinin birleşmesiyle ortaya çıkmış. Twitter’ın görsellerden oluşan hali demek iddialı olabilir ama pek de yanlış olmaz.

E-Ticaret Şirketleri İçin Instagram Kullanım Rehberi
Sayfanızı diğer sosyal ağlarla ilişkilendirmeyi de unutmayın. Böylece kullanıcılar bir hesabınızı bile takip etseler, Instagram’da paylaşacağınız görseller diğer sosyal ağlarda görünecek ve oradaki takipçilerin dikkatini çekip, bu mecrada da sizi takip etmek istemelerini sağlayacak.

E-Ticaret Şirketleri İçin Google+ Kullanım Rehberi
“+1” butonunu, Google+’ın beğenme tuşu olarak nitelendirebiliriz. Facebook’un “beğen” (like), Twitter’ın “tweet”, Pinterest’in “Pin it” gibi her sosyal ağın kendine has bir özelliği olduğunu düşünecek olursak Google+’ın da beğenilen sayfa ve içeriklerde kullanmak için tercih ettiği simge “+1″ şeklinde.

E-Ticaret Şirketleri İçin ThingLink Kullanım Rehberi
ThingLink’e ister bilgisayarınızdan bir görsel yükleyebilir, isterseniz Facebook sayfanızdan yeni görsel indirebilirsiniz. Bunun yanında URL adresi veya Flickr‘dan da doğrudan resim yükleme şansınız bulunuyor.
Sosyal Medyada Olma-MA-nız İçin 10 Neden
Sosyal medyada e-ticaret siteleri için birçok başarı hikayesi anlatılıyor, ancak görünen o ki, e-ticaret şirketlerinin önemli bir çoğunluğu sosyal medyada nasıl bir yol izleyeceklerini hala bilmiyorlar.
E-ticaret Şirketleri İçin Vine Kullanım Rehberi
Henüz piyasaya çıkalı birkaç ay olsa da, birçok internet ve sosyal medya tutkununun beğenisiyle karşılaşan Vine, kullanıcılara 6 saniyelik videolar çekerek sosyal ağlar üzerinden paylaşmalarını sağlayan bir uygulama.

E-ticaret Şirketleri İçin Youtube Kullanım Rehberi
YouTube’un yeni gelen özellikleriyle beraber markalar, YouTube dışındaki bir içerik sayfasına kullanıcıları yönlendirebilecekler ve bu linkleri videonun altında değil, doğrudan videonun içine yükleyerek paylaşabilecekler.
Facebook EdgeRank Nedir?

Kabaca bakarsak EdgeRank’i, Facebook tarafından geliştirilen ve hangi içeriğin, hangi kullanıcıya gösterileceğine karar veren bir algoritma olarak tanımlayabiliriz. Peki, işletmeler “EdgeRank” kuralları dahilinde ne gibi içeriklerle daha fazla kişiye ulaşabilirler?
Markalar İçin Twitter’da Hashtag Kullanımı ve İpuçları
Başta Twitter olmak üzere, Instagram, Pinterest ve son günlerin yeni gözdesi Vine‘da oldukça sık kullanılan hashtaglerin çeşitli kullanım alanları bulunuyor. Peki markalar ve e-ticaret şirketleri Twitter’da hashtagleri nasıl kullanabilirler?
Markalar İçin Buffer Rehberi: Sosyal Medya İçeriklerinizi Planlama Aracı

Buffer ile Facebook, Twitter, Linkedin ve App.net hesaplarınızı tek bir yerden kontrol edebiliyorsunuz ve hangi sosyal ağa, hangi sıklıkta, hangi günler ve hangi içerikleri gireceğinizi planlayabiliyorsunuz.
Markalar ve E-ticaret Siteleri İçin HootSuite Kullanım Rehberi

HootSuite’i özellikle birden fazla markayla çalışan şirketler kullanmayı tercih ediyor. HootSuite üzerinde sınırsız hesap aktivasyonu olması nedeniyle birden fazla şirketin farklı sosyal medya hesapları bu uygulama üzerinden yönetilebiliyor.
E-ticaret Şirketleri İçin Tumblr Kullanım Rehberi

Şu an 106,2 milyon bloğun yer aldığı, 49,8 milyar iletinin gönderildiği ve ayda 170 milyon tekil kullanıcının ziyaret ettiği Tumblr’ı bu kadar popüler yapan ne oldu? David Karp’ın Tumblr’ı kurarken, kendi gibi genç nesli hedeflediğini söylemek mümkün.

Social Login Nedir, Avantajları Nelerdir?
Başka bir ifadeyle, “social login”, Facebook, Google+, Twitter gibi 30′a yakın sosyal platform hesaplarıyla diğer internet sitelerinin üyeliklerinde hali hazırda bulunmak anlamına gelir. Bu işlemin öncü platformları ise, Facebook ve Google+’dır.

Sosyal medya pazarlamasında doğru formüller bir yana, yanlış olduğuna inandıklarımızdan kaçınmak çok daha kolay gibi görünüyor. Peki sabah kalktığımızda Twitter’a düşen, yolda giderken karşımıza çıkan, kahvaltı için selam verdiğimiz simitçiden bile alabileceğimiz bu öneriler neler?