Markalar İçin Twitter’da Hashtag Kullanımı ve İpuçları

Sosyal mecraların günümüzün en popüler platformları haline gelmesiyle beraber Hashtag (#) kavramı da günlük hayatımızın kaçınılmaz bir parçası haline geldi. Kimileri tarafından kullanımı anlamsız bulunsa da Hashtag’ler birçok firma tarafından çeşitli amaçlarla kullanılıyor.
Başta Twitter olmak üzere, Instagram, Pinterest ve son günlerin yeni gözdesi Vine‘da oldukça sık kullanılan Hashtag’lerin çeşitli kullanım alanları bulunuyor. Hatta Facebook‘un da yakında Hashtag kullanımına geçeceğiyle ilgili haberler sosyal mecralarda konuşuluyor. Peki markalar ve e-ticaret şirketleri Hashtag’leri nasıl kullanabilirler?

Farklı içerikler için farklı Hashtag’ler kullanabilir, kategorilendirme yapabilirsiniz

Markanız ve ürünleriniz hakkında farklı Hashtag’ler kullanabilirsiniz. Her ürünün farklı bir Hashtag’le kullanılması, ilgili ürünün sosyal ağlarda nasıl tepki aldığını ve o Hashtag’le ilgili ne kadar konuşulduğunun takibini kolaylaştırır. Farklı Hashtag’ler kullandığınızdan dolayı da bir kategori sistemi oluşturup, takipçilere ilgi alanlarına göre Hashtag’ler sunabilirsiniz.

Hashtag’ler ile kampanya ve yarışma düzenleyebilirsiniz

Markalar sosyal mecralar üzerinde takipçilerine Hashtag’ler ile farklı yarışma ve kampanyalar sunuyorlar. Bu yarışma ve kampanyaları takip etmek ve katılımcıların paylaştıklarını rahat bir şekilde listeleyebilmek için Hashtag’ler oldukça kolaylık sağlıyor.

Etkinlik ve toplantılar sırasında Hashtag’leri kullanabilirsiniz

Markalar çeşitli etkinlikler düzenleyerek hem eğitim hem de network sağlamak için sektör içindeki kişileri bir araya getiriyor. Etkinliğe katılamayan ve sosyal mecralardan etkinliği takip etmek isteyenler için etkinliğin adına açılan bir Hashtag’i kullanmak oldukça iyi bir çözüm. Etkinlikten önce çıkanları, konuşmaları veya önemli noktaları etkinliğin Hashtag’iyle paylaştığınızda sosyal mecralarda bu Hashtag’i takip edenler etkinliği online olarak takip edebilirler.

Markanızın fanlarını bir araya toplayabilirsiniz

Kendi markanızın adına ya da kolay akılda kalacak bir Hashtag ile, takipçilerinizin sizin hakkında düşündüklerini yazmalarını isteyebilir ya da kullanıcılar arasında yarışmalar düzenleyebilirsiniz. Sizin yarattığınız Hashtag’i kullananlar sayesinde markanız hakkında sosyal medya üzerinde konuşuluyor olacak ve sizin profilinizi arayan diğer kullanıcılar, markanız hakkında söylenen yorumları görebilecekler.

Markanızla ilgili olabilecek diğer Hashtag’leri de kullanabilirsiniz

Kendi yarattığınız Hashtag’ler dışında markanızla ilgili olabilecek diğer Hashtag’leri kullanarak, takipçileriniz dışındaki kullanıcılara da ulaşabilirsiniz. Yalnız, farklı kullanıcılara ulaşmak için, çok fazla aranan, keyword aramasında çok çıkan ve sizinle hiç alakası olmayan Hashtag’ler kullanmaktan kaçının. Böyle yaptığınız zaman bunlar, kullanıcılar tarafından spam olarak algılanabilir ve markanıza leke sürülebilir.

Hashtag kullanırken nelere dikkat etmeli?

Hashtag kullanımı aşırıya kaçtığı zaman her şeyde olduğu gibi bu konuda da rahatsız edici olabiliyor. Yukarıdaki maddelerin yanı sıra bu Hashtag’leri seçerken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar da öne çıkıyır.

Hashtag’lerinizi seçerken akılda kalıcı ve kısa olmalarına özen göstermelisiniz. Çok uzun ve zor hatırlanacak bir Hashtag seçerseniz, kullanıcılar bunları yazmakta zorlanabilecekleri için hatırlanması kolay ve kısa olan Hashtag’ler daha çok paylaşılır. Kısa olmasının ise şöyle bir önemi var, eğer kullandığınız Hashtag çok uzun olursa, kelime limiti yüzünden kullanıcılar kendi düşüncelerini buraya yazamayacakları için Hashtag’inizi kullanmak istemeyebilirler.
Bunun yanı sıra kullandığınız Hashtag’lerin yazımının da kolay olması oldukça önemli. Kısa yazmak için, sesli harfleri çıkartıp, yazması zor bir Hashtag oluşturmak yine kullanıcıyı zorlayabilir.
Bir Hashtag oluşturmadan önce, o Hashtag’in var olup olmadığını kontrol edin. Eğer yoksa yeni bir tane oluşturun. Bunun yanı sıra ilgili olabilecek Hashtag’leri de aynı gönderinin içinde kullanabilirsiniz; ama burada dikkat edilmesi gereken bir nokta gerekiyor. Kullanıcıyı Hashtag’e boğmamanız gerekiyor. Aksini yaparsanız bu Hashtag’ler iletinizin okunmasını zorlaştırabilir. Bunlar tweetinizin içine ayrı ayrı yerleştirebileceğiniz gibi, iletinin sonunda toplu olarak da Hashtag’leri kullanabilirsiniz. Bir iletide 2 Hashtag kullanımı ideal olarak düşünülebilir; fakat daha bu sayının 3’ü geçmemesinde fayda var.