Markalar ve E-ticaret Siteleri İçin HootSuite Kullanım Rehberi



Sosyal medyanın etkisinin farkında olan markalar, gerek tüketiciye destek sağlamak, gerekse kendi reklamlarını ve pazarlamalarını yapmak için bu platformlarda yer alıyorlar. Birden fazla sosyal ağ profili olan markaların kendi hesaplarını yönetmeleri ekstra vakit alabiliyor.
Özellikle yeni kurulan girişimler için bu durum daha zorlu olabilir. Bu sebeple sosyal medya hesaplarının yönetiminde bazı yardımcı araçlar bulunuyor. Geçtiğimiz haftalarda bu araçlardan biri olan Buffer’in kullanımı üzerinde durmuştuk. Bu hafta yine sosyal medya hesap yönetiminde kullanılan yardımcı araçlardan biri olan HootSuite’in kullanımı üzerinde duracağız.
Buffer’a kıyaslandığı zaman HootSuite daha kapsamlı bir sosyal medya yönetimi sunuyor. Ücretli ve ücretsiz sürümleri bulunan programa üye olmak oldukça kolay. HootSuite.com’a girdikten sonra ister Twitter hesabınızla isterseniz e-posta adresinizle kayıt olabilirsiniz. Ücretsiz sürümde 5 tane sosyal ağ profilinizi buraya entegre edebiliyorsunuz. Bu sürümde standart bir sosyal analitik özelliği sunan programın ekstra uygulama ekleme bölümü de kullanıma açık. Bu uygulama merkezinden Instagram, WordPress ve benzeri uygulamaları HootSuite üzerinden kontrol edebilirsiniz.

Ücretli sürümde ise sınırsız sayıda hesabı HootSuite’e ekleyebiliyorsunuz. Daha gelişmiş bir analitik özelliğinin yanı sıra, Facebook Insight, Google Analitik, arşivleme, sınırsız sayıda RSS ekleme gibi özellikler bulunuyor. Uygulamanın ücreti ise ayda 9,99 dolar.

HootSuite’i kimler kullanıyor?

HootSuite’i özellikle birden fazla markayla çalışan şirketler kullanmayı tercih ediyor. HootSuite üzerinde sınırsız hesap aktivasyonu olması nedeniyle birden fazla şirketin farklı sosyal medya hesapları bu uygulama üzerinden yönetilebiliyor.
Farklı tarayıcılarda sosyal medya hesapları yönetmek yerine kullanıcılar HootSuite üzerinde tek bir panel üzerinden sorumlu oldukları tüm hesaplara ulaşabiliyor, mesaj atıp, diledikleri Twitter hesaplarını, anahtar kelimeleri, Facebook ve Linkedin’in haber kaynaklarını takip edebiliyorlar.
HootSuite üzerinden zaman ayarı yapıp, paylaşım yapılabildiği için bu uygulama markalara zaman kazandırıyor. İçerik planlarını buraya senkronize eden markalar, paylaşımlarını belli zaman dilimlerinde otomatik olarak paylaşabiliyorlar.

HootSuite nasıl kullanılır

hootsuite kullanım rehberi

Hesap açma ve profil ekleme

HootSuite’i öğrenmek için biraz üzerine düşmeniz gerekebilir. Kolay bir ara yüz ve ana panele sahip olsa da tüm özelliklerini öğrenmek biraz zaman gerektirebilir.
Mail adresiniz ya da sosyal medya hesabınızla üye olduktan sonra, 2. aşamada hangi hesaplarınızın aktive olacağını seçiyorsunuz. Bu işlemin ardında ana panelinize yönlendiriliyorsunuz. Burada üstteki sekmelerde senkronize ettiğiniz sosyal ağlarınızı görebilirsiniz.
Üstteki sekmeler bir tarayıcıda olduğu gibi sürüklenerek birbiriyle yer değiştirebiliyor. Aynı zamanda bu sekmelerin isterseniz isimlerini de değiştirebilirsiniz. Örneğin, bir müşterinizin Twitter ve Facebook hesabını yönetiyorsanız bir sekmeyi “xyz twitter” diğer sekmeyi de “xyz facebook” olarak isimlendirebilir ve yönettiğiniz hesaplarını isimlerini işinizi kolaylaştıracak şekilde değiştirebilirsiniz.
Sayfanın sol tarafında yer alan panelden, sosyal ağ hesaplarınıza, analitik ve zamanlanmış içerik sayfalarına, kontak listenize ve diğer ayarlar bölümüne ulaşabilirsiniz.

Şirket profilinizi oluşturup, çalışanlarınıza görev atayabilirsiniz

HootSuite’in sunduğu özelliklerden biri de şirket profilleri açabiliyor olmanız. Büyük ve çok çalışanı olan şirketler bu uygulama ile görev dağılımı yapabilirler. Hangi hesapların kimler tarafından yönetileceği yöneticiler tarafından belirlenebilir, kişilere görevler atanabilir. Bunun yapılması için HootSuite üzerinde bir şirket profili oluşturulup, çalışanların kendi profilleriyle bu şirket profilini kendi hesaplarına eklemeleri gerekiyor ya da yöneticiler çalışanları davet edebiliyor.
Burada farklı takımlar oluşturularak görev dağılımları yapılabilir. Yöneticiler, görev atadıkları kişilerin takımdaki rolünü seçebiliyorlar. Yönetici ya da içerik yöneticisi olarak kişilere görev atanabiliyor. İçerik yöneticilerinin hazırladıkları içerikler yayınlanmadan önce yöneticilerin onayından geçebiliyor. Böylelikle marka hesaplarının yönetimi sırasında bir kontrol sağlanabilir.

Keyword ve Hashtag takibi yapabilirsiniz

HootSuite’in sunduğu avantajlardan biri de ekstra sekmeler ekleyebiliyor olmanız. Bu sekmelere isterseniz uygulama merkezinden seçtiğiniz ekstra hesapları ekleyebilir ya da Twitter üzerinden belli keywordleri, Hashtag’leri, kişileri ekleyerek takip edebilirsiniz. Bu özellikle, markanızın düzenlediği Hashtag’leri ya da anahtar kelimeleri takip ederek, kullanıcıların yaptıkları yorumları takip edebilirsiniz ya da rakiplerinizin kampanyalarını ve sosyal medya hesaplarını izleyerek sektörü yakından izleyebilirsiniz.

Sekmeler altında görünecek sayfaları düzenleyebilirsiniz

hootsuite kullanım rehberi
Açtığınız sekmelerin altında görünmesini istediğiniz sayfaları düzenleyebilirsiniz. Örneğin, şirketinizin Twitter hesabınızı aktive ettiniz. Bu sekmenin altında, isterseniz DM’lerin ve yollanan iletilerin görünmesini kaldırabilirsiniz ya da 4 farklı pencere yerine sağ üstte bulunan “stream view” çubuğu ile sekmenin içinde birden fazla pencere içinde geçişi yapabilirsiniz.

DM, RT ve yorumlara cevap verebilirsiniz

HootSuite üzerinden Twitter, Facebook, Linkedin ve diğer ağlardaki hesapların mesajlarına ve yorumlarına cevap verebilir, DM yollayabilir, retweet yapabilir, retweetlerin üzerinde düzenleme yapabilirsiniz. Bir kullanıcıya DM yollamak için sol üstte bulunan “compose message” bölümüne “dm” yazdıktan sonra bir boşluk bırakıp, kişinin kullanıcı adını başında “@” işaretiyle yazdığınızda DM yollayabiliyorsunuz. Bunun yanı sıra “edit retweet” seçeneğiyle bir mesajın başına ekstra bir yazı girerek RT yapabilirsiniz. Facebook sayfalarındaki yorumlara cevap verebilir veya silinmesi gereken yorumları silebilirsiniz. Kısacası HootSuite üzerinde, diğer sosyal ağ hesabınızı açmadan düzenleme yapabilirsiniz.

Analitik sekmesinden paylaşımlarınızın raporunu oluşturabilirsiniz

Hootsuite Kullanım Rehberi
Analitik sekmesiyle, yaptığınız paylaşımların ne kadar ilgi çektiğini, ne kadar retweet ya da yorum aldığını görebilirsiniz. Tabii ki ücretli sürümde bunlara Facebook Insight ve Google Analitik de eklenebilir. Bunun yanı sıra şirket çalışanları arasında bu raporlar paylaşılabiliyor.

İletilerinizi zamanlayabilirsiniz

Sosyal medya 7/24 aktif ve mesai saatleri dışında da paylaşım yaparak, kullanıcılarla gece ya da sabahın erken saatlerinde etkileşim yaratmak için HootSuite’in zamanlama özelliğinden yararlanabilirsiniz. Bir mesaj ya da ileti hazırladığınızda anında yollayabilir ya da belli bir zaman dilimi seçip, istediğiniz gün ve saatte o iletinin yollanmasını sağlayabilirsiniz.

Paylaşımlarınıza resim ve dosya ekleyebilirsiniz

Sosyal medyada paylaşım yaparken resim veya dosya gönderimi yapmanız gerekiyorsa HootSuite üzerinden bu dosyaları da ekleyebiliyorsunuz. Facebook paylaşımlarından bu resim veya eklerin kısaltılmış URL’leri gizlenebiliyor.
Bunun yanı sıra aynı anda birden fazla sosyal ağda paylaşım yapabilirsiniz. Hazırladığınız mesajı paylaşmadan önce hangi hesaplarda bu iletinin paylaşılacağını seçebiliyorsunuz. En sık kullandığınız hesapları favorilerinize eklediğiniz takdirde öncelikli olarak bu hesaplar karşınıza çıkacak. Böylelikle paylaşım yapacağınız hesabı daha rahat seçebilirsiniz.