Ciddiye Almamanız Gereken 14 Sosyal Medya Önerisi

Her hafta yeni bir sosyal medya ajansı açılırken, internetin eskimeye yüz tutan bu fenomeninin de binlerce uzmanı bulunuyor. Hal böyle olunca, iki öğün arası aldığımız sosyal medya önerileri de dozunu aşabiliyor. Hatta bu uzmanlığın hakkını verebilenlerin bile bazı tavsiyeleri zamanla yanlışlar kervanına katılabiliyor.
Sosyal medya pazarlamasında doğru formüller bir yana, yanlış olduğuna inandıklarımızdan kaçınmak çok daha kolay gibi görünüyor. Peki sabah kalktığımızda Twitter’a düşen, yolda giderken karşımıza çıkan, kahvaltı için selam verdiğimiz simitçiden bile alabileceğimiz bu öneriler neler?

Bütün sosyal ağlarda yer alın

Özellikle sosyal medya pazarlamasına yeteri kadar zaman ve kaynak ayıramıyorsanız, kesinlikle bütün ağlarda yer almalısınız. Çin’de hizmet veren bir marka olmamanıza rağmen Çin’in en popüler sosyal paylaşım sitesi Qzone’da bile hesabınız bulunmalı.

Radarınızda yalnızca bir sosyal ağ olsun

Facebook, Twitter ya da Linkedin… Unutmayın yalnızca bir tek sosyal ağa odaklanabilirsiniz. Diğerlerini deneyimlemek size hiçbir şey katmayacaktır çünkü.

E-mailing’e ihtiyacınız olmayacak

Herhangi bir komünite oluşturmayacağınız için kullanıcılarınıza/tüketicilerinize e-posta yollamayacaksınız muhtemelen. Tesadüf eseri ürününüzü ya da hizmetinizi keşfedenler, nasıl olsa diğerlerine iletecektir.

Yeni nesil SEO: Yalnızca Sosyal Medya

Sosyal medyanın tek başına SEO’nun yerini alabileceğini aklınızdan çıkarmayın. Bu yüzden herhangi bir sosyal medya stratejisi geliştirmenize ve arama motorlarına yönelik çalışmanıza gerek olmayacaktır.

Tüm sosyal medya içeriklerinizi otomatiğe alın ve bütün kanallarda aynı anda kullanın

Facebook’a bir post mu attınız? Tweet’leyin aynı zamanda. Linkedin’de yer aldığınız gruplarından da bu posttan haberi olsun ve insanların pin’lemesine izin verin. Tabi bütün bunları yaparken sosyal ağların size verdiği zamanlama uygulamasını kullanmayı unutmayın. İçeriğe verilen cevapları bir ara kontrol edersiniz.
Her yeni takipçinize ”hoşgeldin” mesajı yollayın
Sizi takip etmeye başlayan takipçilerinizin her birine otomatik mesaj yollayın. Onlar takip etmeye başladıkları markanın robot olduğunu düşünmek istiyorlar. Hem böylece nasıl spam yapılır sorusuna da güzel bir yanıt vermiş olursunuz.

Popüler hashtag’lere destek verin

Bu yöntemi uyguladığınızda mesajınız çok geniş kitlelere ulaşacaktır. Bakarsınız aralarından hedef kitlenizde yer alanlar bile çıkar. ”#karşılıklıtakipleşenlertakipleşiyor” uygun bir örnek olarak gösterilebilir.

Markanızla alakalı negatif yorumların hiçbirine cevap vermeyin

”Ne olacak konuşur konuşur giderler” stratejisi burada uygulanacak en iyi yöntemdir. Eğer gitmezlerse yorum bırakan kişiyle hemfikir olanlar çıkacaktır ki aynı strateji onlarda da işe yarayacaktır.

Markanızla alakalı negatif yorumların her birine cevap verin

İnternet özellikle sosyal ağlar bilinçli, kendinden emin ve nazik kullanıcılardan oluştuğu için aldığınız negatif yorumların her birine cevap verebilirsiniz. Block butonunu unutmadığınız sürece problem yok.

Sosyal medyayı ölçümlemenize gerek yok

Sosyal medyada spesifik stratejilerle ilerlemeyeceğiniz için bu kanalın verilerini de değerlendirmemekte fayda var. Diyelim ki bir hata, sosyal medyayı pazarlama kanalı olarak gördünüz; raporları ve analizler incelemeyin ki tesadüfler sizi istediğiniz amaca ulaştırsın(!)
İlgili dosya: E-ticaret Şirketleri İçin Sosyal Medya Kullanım Rehberleri

Takipçi sayınız en önemli metriğiniz olsun

Twitter’da onbinlerce, Facebook’da yüzbinlerce takipçi, sosyal medya metrikleri arasında en önemlileridir. Bunun için takipçi satın alabilir, sahte hesaplardan fan sayınızı arttırabilirsiniz. Bu arada ”engagement” oranının önemine dair bir yazı karşınıza çıkarsa okumakla zaman kaybetmeyin.

Sosyal medya için kesinlikle bir ajanstan destek almalısınız

Bir sosyal medya ajansı ya da uzmanı sizin tüm işinizi sizden daha iyi bilecektir. Çok uygun fiyata çalışanları da var. Tüm sayfaları onlara verip siz kendi işinize odaklanabilirsiniz.

Bir hata mı yaptınız? Silin post’u düzelir

Amacını aşan içerik paylaşımı her markanın başına gelebilir. Bunun çözümü çok basit; içeriği ya da gönderiyi silmek. Eğer şanslı gününüzdeyseniz tüm takipçilerinizin ”screenshot” butonu çalışmıyordur ve problemi ebediyen çözmüş olursunuz.

Takipçilerinizi içeriği paylaşmaya zorlayın

Tüm içerikleriniz “kırmızı diyorsan beğen, siyah diyorsan paylaş” mantığıyla ilerleyebilir. Çünkü insanlar bundan hiç sıkılmadılar.
Not: Bu maddelerin hiçbirini lütfen yapmayın ve kendi sosyal medya doğrularınızı kendiniz deneyimleyerek oluşturun.