Linkedin Kullanım Rehberi ve Takip Edilmesi Gereken Linkedin Grupları


İş dünyasının Facebook‘u diyebileceğimiz Linkedin dünya çapındaki büyümesine devam ediyor. Geçtiğimiz Ocak başında küreselde toplam 313 milyon üyeye ulaştığını duyuran Linkedin, 200’den fazla bölge ve ülkede, 23 farklı dilde hizmet veriyor. Şirketin yayınladığı infografikte Linkedin’i en çok kullanan ülke 101 milyon üyeyle ABD iken, onun arkasından 26 milyon üyeyle Hindistan geliyor. Türkiye ise Linkedin kullanımında gelişmekte olan ülkeler arasında 17. sırada görünüyor.
Linkedin Kullanım RehberiTürkiye’deki birçok kişinin Linkedin’de aktif olarak iş bilgilerini ve kariyer geçmişlerini paylaşmasıyla beraber, iş dünyasından kişiler birbirleriyle iletişim ve etkileşim içine girmeye başladılar. Facebook, Twitter sosyal ağların içerik yapısından daha farklı olan bu sosyal mecrada yapılan paylaşımlar çoğunlukla iş ve sektörel ağırlıklı oluyor. Kullanıcıların öz geçmiş bilgilerinin de bu sosyal ağlarda paylaşılıyor olması da yeni bir iş arayan kullanıcılarında aktif olarak bu sosyal platformunu kullanmaya teşvik ediyor.
Bu yazının içinde Linkedin kullanırken nelere dikkat edilmesi gerektiğine ve e-ticaret, girişim-girişimcilik, pazarlama ve sosyal medya gibi konuların ağırlık verildiği ve aktif bir şekilde tartışmaların yapıldığı Türkçe Linkedin gruplarından birkaçına yer vereceğiz. Grupları seçerken, e-ticaret sektörüne ağırlık verdiğimizi belirtmek isterim. Bunun yanında aktiflik seviyesini de grupların üye sayısına ve hafta içinde paylaşılan tartışmaların sıklığına göre göz önüne aldığımızı da ekleyelim.

Linkedin Kullanım Rehberi ve Takip Edilmesi Gereken Linkedin Grupları


  1. Linkedin kullanım rehberi
  2. Takip edilmesi gereken Linkedin grupları

1 – Linkedin kullanım rehberi
Linkedin’in iş dünyasından profesyonellerin ve iş hayatına yeni atılmış kullanıcıların yer aldığı bir sosyal ağ olduğundan bahsetmiştim. Bu yüzden kim olduğunuzu iyi ve detaylı bir şekilde belirtmeniz oldukça önemli. İş bilgilerinizi, öz geçmişinizi, hangi pozisyonda çalıştığınız ve ünvanınızı profilinizde net ve açık bir şekilde belirtmelisiniz.
Profilinize mutlaka fotoğrafınızı ekleyin.
Öz geçmişinizi yazarken kısa ve öz bir şekilde, insanların ilgisini çekecek cümlelerle paylaşın. Paylaşmanız en önemli bilgilerden biri de profilinizdeki resminiz. Bu fotoğraf önemli diyorum; çünkü insanlar iş dünyasında çok fazla kişiyle iletişim halinde oldukları için, isimler unutulabiliyor; fakat kullanıcılar sizin resminizi gördüklerinde sizi hatırlama ihtimalleri daha da artar. Diğer sosyal mecralara kıyasla daha resmi ve ciddi bir ortam olduğu için burada paylaştığınız profil resmine de özen göstermeniz gerekiyor. Ünvanınız ve çalıştığınız sektörün kriterlerini de göz önünde bulundurarak bir fotoğraf paylaşabilirsiniz.
Linkedin’de paylaşım yapmak ya da yapılan paylaşımlar üzerindeki tartışmalara katılmak da sizin aktifliğinizi arttırıp, diğer kullanıcılarla bağlantı kurmanıza yardımcı olabilir. Bunun yanında genellikle sektörel ve iş ile ilgili paylaşımlar yapıldığı için, buradaki paylaşımlardan da faydalanarak yeni bilgiler öğrenme şansına da sahipsiniz.
Profilinize sahip olduğunuz yetenekleri, sertifikaları ve ilgi alanlarınızı paylaşarak zenginleştirebilirsiniz. Sayfanızı inceleyen biri sizin yeteneklerinizi ve ilgili alanlarınıza ulaşarak sizinle irtibata geçebilir. Linkedin’in güzel yanlarından biri de profilinizi görüntüleyen kişiler size bildirim olarak geliyor. Böylece sizin hakkınızda bilgi almak isteyenleri görebiliyorsunuz ve dilerseniz onlarla bağlantı kurabiliyorsunuz.
Linkedin Grupları
Linkedin’i etkin kullanmak için günde 30-40 dakika ayırmanız fazlasıyla yeterli olabilir; eğer iş veya çalışma arkadaşı arıyorsanız tabi ki bu süreç biraz daha artabilir. Linkedin aracılığıyla birçok firma iş ilanını bu platform üzerinde yayınlıyor ve bu da iş arayanlar için bir fırsat niteliği taşıyor. İş ilanları için ana ekrandaki “İş İlanları” kategorisine bakabilirsiniz, bunun dışında Grupların içinde de iş ilanları paylaşılıyor. Bu gruplara da göz atarak yeni ilanları takip edebilirsiniz. Ama bu mecrayı kullanma amacınız, içinde bulunduğunuz sektörü ve bağlantıda olduğunuz kullanıcıları takip etmekse, günde 30-40 dakikalık bir süre sizin için yeterli olabilir. Gün içindeki iş döngünüze bağlı olarak bir sabah bir akşam olarak Linkedin üzerinde aktif olarak vakit geçirmek sizin iş bağlantılarınızın artmasına yardımcı olabilir.
Sayfanın Başına Dön


2 – Takip edilmesi gereken Linkedin grupları
Bu listede e-ticaret, girişimcilik, pazarlama, sosyal medya gibi konuların paylaşımlarının yapıldığı gruplara yer verdik. Tabi ki burada paylaştıklarımızın dışında başka gruplarda bulunmakta; ama bir süredir incelediğimiz gruplar arasında bu konular üzerinde aktif olarak tartışmaların yapıldığı gruplardan birkaçını seçtik. Eğer bu konular hakkında paylaşımlarının yapıldığı ve yakından takip ettiğiniz başka gruplar varsa, yazının altına yorum olarak ekleyebilirsiniz.
Business Professionals Turkey
Üye sayısı: 18.260 – Kıdem: %21 Müdür – 1 Hafta içinde: 155 Tartışma, 39 Yorum
E-ticaret Türkiye
Üye sayısı: 2687 – Kıdem: %14 Kıdemli Yönetici – 1 Hafta içinde: 11 Tartışma, 1 Yorum
Girişimcilik (Entrepreneurship)
Üye sayısı: 3563 – Kıdem: %11 Yeni Başlayan – 1 Hafta içinde: 11 Tartışma, 1 Yorum
Satın Alma & Tedarik Yönetimi
Üye sayısı: 3963 – Kıdem: %20 Müdür – 1 Hafta içinde: 29 Tartışma
Sosyal Medya ve Pazarlama
Üye sayısı: 3871 – Kıdem: %17 Kıdemli Yönetici – 1 Hafta içinde: 27 Tartışma
Turkish Business Network
Üye sayısı: 135.056 – Kıdem: %22 Kıdemli Yönetici – 1 Hafta içinde: 574 Tartışma, 247 Yorum
Turkish Entrepreneurs
Üye sayısı: 3590 – Kıdem: %22 Şirket Sahibi – 1 Hafta içinde: 32 Tartışma, 1 Yorum