ThingLink Kullanım Rehberi


Geçtiğimiz günlerde LC Waikiki’nin Thinglink’i kullanarak Twitter üzerinde interaktif bir görsel ile kullanıcıları internetten alışverişe yönlendirdiğinin haberini yapmıştık. Bu interaktif görselin üzerine linkler ekleyerek, görseli inceleyenleri dilediğiniz internet sayfalarına yönlendirebiliyorsunuz. LC Waikiki de düzenlediği kampanyaya uygulayarak Thinglink’i kullanmıştı.
Bu kampanyanın ardından biz de ThingLink‘i incelemeye karar verdik ve e-ticaret şirketlerinin bu uygulamayı etkili bir şekilde nasıl kullanabileceklerine bir göz atmak istedik. Hiçbir ücret ödemeden üye olabildiğiniz Thinglink ile, herhangi bir uygulama yüklemenize gerek kalmadan siteleri üzerinden gerekli aşamaları gerçekleştirip interaktif görselinizi yaratabiliyorsunuz.
Diğer sosyal medya mecralarının kullanım rehberleri için de E-ticaret Şirketleri İçin Sosyal Medya Kullanım Rehberleri sayfamıza bakabilirsiniz.
ThingLink üzerinde ilk önce kendinize bir hesap açıyorsunuz. Hesap oluşturduktan sonra e-posta ile aktivasyon yapmanıza gerek kalmadan kendi ana sayfanıza yönlendiriliyorsunuz ve sonrasında sağ üst köşede bulunan “My Images” ya da “Create” sekmesinden birine girdikten sonra interaktif görselinizi yapmaya başlayabiliyorsunuz. Sitenin kullanımı oldukça kolay olacak bir şekilde tasarlanmış. Görselinizi hazırlamadan önce dilerseniz sayfanın üst kısmında bulunan arama motorundan site içinde aramalar yapabilir ve daha önce yapılmış örneklere göz atabilirsiniz.
ThingLink’e ister bilgisayarınızdan bir görsel yükleyebilir, isterseniz Facebook sayfanızdan yeni görsel indirebilirsiniz. Bunun yanında URL adresi veya Flickr‘dan da doğrudan resim yükleme şansınız bulunuyor. Resim yüklemenin yanı sıra, My Images sekmesindeyken ThingLink hesabı üzerinde takip ettiğiniz veya sizi takip edenleri de görebiliyorsunuz.
Görselinizi yükledikten sonra, resmin istediğiniz bir yerine tıkladığınızda fotoğrafınızı etiketlemeye başlıyorsunuz.
Görselin üzerine tıkladığınızda orada çıkan ikona bir URL adresi ve tanım ekleyebiliyorsunuz. Açılan penceredeki “icon”a tıkladığınızda da o simgeyi değiştirebiliyorsunuz. Bu ikonlar arasında Facebook, Twitter’ın yanında alışveriş sepeti, ünlem, profil görseli vb. simgeler bulunuyor. Yönlendirdiğiniz URL’ye göre buradan bir simge seçebilirsiniz.
Bu ikonları ve URL’leri ekledikten sonra sağ alt köşede bu görselinize isim verdikten sonra kaydedebilirsiniz. Resminizi kaydettikten sonraki aşama ise diğer sosyal ağlarda paylaşma evresi. Yarattığınız resmin URL adresiyle ya da “embed code” ile paylaşabilirsiniz.

İşlemleriniz tamamlandığında görselinizin üzerinde ikonlar belirecektir. Kullanıcılar bu simgelere tıkladığında yönlendirdiğiniz sayfalara gidecekler. Yukarıda geçen hafta yayınladığımız görsel üzerinde linkler yerleştirildiğinde nasıl göründüğünü örnek olarak sizlerle paylaşıyoruz.

Yalnız burada bahsetmemiz gereken önemli bir nokta var. Twitter sayfanızda URL ile paylaştığınızda sorunsuz bir şekilde görselinizi paylaşabiliyorken, Facebook’ta paylaştığınızda ThingLink’in sayfasına yönlendiren bir link çıkıyor ve kullanıcılar interaktif görselinizi Facebook üzerinden göremiyorlar. Bu yüzden Facebook üzerinden paylaşmak çok tercih edilmeyebilir. ThingLink de şirketlere özel bir uygulama geliştirmiş ve Facebook sayfanıza ThingLink uygulamasını ekleyebiliyorsunuz. Bu uygulamaya giren kullanıcılar interaktif görselinizi görebiliyorlar.
Ayrıca Facebook eklentisi ücretsiz olarak kullanıldığında detaylı istatistik bilgilerinin sağlanmadığını belirtmek gerekiyor. Ücretsiz sürümde kullanıcılar sadece 100 adet görsel paylaşabiliyorlar. Aylık 20 dolarlık paketi seçtiğinizde ise sınırsız fotoğraf yükleyebiliyor ve detaylı istatistik bilgilerine ulaşabiliyorsunuz.
Bunun dışında ThingLink’i doğrudan blog, Tumblr sayfanıza ve diğer platformlara da ekleyebiliyorsunuz. Bununla beraber ThingLink, görsel oluşturmayı kolaylaştırmak adına bir de Google Chrome eklentisine sahip.
ThingLink’le ilgili bilinmesi gereken bir diğer özellik de sitenin kendi içindeki “istatistik” özelliği. My images sekmesinden ulaşabildiğiniz istatistik bölümü ile oluşturduğunuz görselin ne zaman ve kaç kez tıklandığına dair bilgileri görebiliyorsunuz. Şirketlere özel olan sürümde daha detaylı bilgiler kullanıcılara sunuluyor, ama ücretsiz sürümde de ne zaman ve kaç kez tıklandığına dair oldukça temel bilgilere ulaşmak da mümkün.

E-ticaret şirketleri ThingLink’i nasıl kullanabilir?

E-ticaret şirketlerinin özellikle Twitter’da ürün görselleri paylaştığı biliniyor. ThingLink ile bu görsellerde gösterilen ürünlerin yanına, ürünün doğrudan satın alma linkinin bulunduğu bir ikon yerleştirerek, kullanıcıları Twitter üzerinden doğrudan satın almaya yönlendirebilirsiniz. LC Waikiki’nin geçen hafta yaptığı kampanya buna bir örnek olarak gösterilebilir.
Kullanıcılar sosyal medyada vakit geçirirlerken karşılarına çıkan bir resmin üzerine tıklayarak doğrudan alışverişe gidebilirler ve bu hem onları internet sitesinde ürün arama derdinden kurtarır hem de şirketler böylece doğrudan satış yapma fırsatı yakalamış olurlar. iki taraf için de zamandan tasarruf sağlayacak bir yöntem olarak düşünülebilir.

Bunun dışında ThingLink’in şirketlere özel uygulamasını Facebook sayfanıza entegre ederek buradaki kullanıcılarında doğrudan satış sayfalarınıza yönelmesini sağlayabilirsiniz. Oluşturduğunuz görsellerde internet sitenizin, diğer sosyal ağ sayfalarınızın ve bloglarınızın da linklerini paylaşarak kullanıcıları bu sayfaları da ziyaret etmeye yönlendirebilirsiniz.
Finlandiya’nın Helsinki kentinde 2008 yılında kurulan ThingLink‘in bu uygulaması; Facebook ve Twitter’ın yanı sıra YouTube, Flickr, Spotify, Vimeo, Wikipedia ve SoundCloud gibi sosyal mecralarla da uyumlu. Bu sayfalardaki hesaplarınızı da ThingLink ile eşleştirerek kullanabilirsiniz.
Şu an çok yaygın bir sistem olmasa da, sadece bir görsel üzerinden farklı farklı internet sayfalarına yönlendirebiliyor olması e-ticaret şirketlerinin oldukça işine yarayabilir. Kullanıcıları ürün arama derdinden kurtararak doğrudan satışa yöneltmek, kullanıcıların da bu uygulamaları takip etmesini sağlayacak. Şu an çok fazla yayılmadan bu özelliği kullanan şirketlerin kullanıcıların gözünde farklı bir algı yaratması mümkün. Eğer beklenen ilgiyi görürse, ilerleyen zamanlarda bu tip görselleri sosyal ağlarda oldukça sık görebiliriz çünkü. Yeni ve farklı bir şekilde kullanıcıya ulaşmak isteyen şirketler için oldukça iyi bir uygulama olabileceğini düşünüyorum.
Peki siz bu yeni uygulamanın Twitter üzerinden satışları etkileyeceğini düşünüyor musunuz?
Twitter üzerinden ThingLink kullanımına dair daha çok örneğe bakmak için ThingLink’in blog sayfasına göz atabilirsiniz.