Twitter Kullanım Rehberi

İnternet sitenizde ürünlerinizi çok iyi tanıtıyor olabilirsiniz veya oldukça iyi bir tasarımınız olabilir. Ancak kullanıcıya ulaşmak için firmaların hizmetine sunulan oldukça efektif bir mecra daha var: Sosyal medya! “Bir internet sitesi açayım sonrası zaten gelir demek” artık eskide kaldı. Son yılların en büyük trendlerinden sosyal medyanın öne çıkan platformlarından biri de Twitter.
Her gün milyonlarca kullanıcının bağlandığı Twitter’ı iyi kullanmak günümüzde oldukça önemli bir hal aldı. Özellikle e-ticaret ile ilgilenen şirketler Twitter hesaplarını iyi bir şekilde kullanırlarsa, sosyal medya üzerinde oldukça geniş kitlelere ulaşma imkanına sahip oluyorlar. Geniş bir kitleye ulaşmak için de şirketlerin göz önünde bulundurması gereken bazı noktalar var.
Diğer sosyal medya mecralarının kullanım rehberleri için de E-ticaret Şirketleri İçin Sosyal Medya Kullanım Rehberleri sayfamıza bakabilirsiniz.

İnternet sitenize Twitter takip butonunu ekleyin

İnternet sitenize gelen kullanıcıların Twitter hesabınızı görüp takip edebilmeleri için Twitter’da “takip et” butonunu ekleyebilirsiniz. Twitter hesabınızda “ayarlar”ı seçtikten sonra “profil” ayarlarında sayfanın altında “Buradan Twitter’ı sitene ekleyebilirsin” seçeneğiyle istediğiniz zaman Twitter’ın “buton” sayfasına ulaşabilirsiniz. Buradaki HTML kodunu kopyalayarak kullanarak bu butonu internet sitenize eklemiş oluyorsunuz.
Twitter profilinizde şirketinizin tam ismini, bulunduğunuz bölgeyi (eğer sadece yerel bölgelerde hizmet veriyorsanız onu belirtmeniz doğru kullanıcılara ulaşmanızı sağlar), resmi internet sayfanızın linkini yazmak kullanıcıların sosyal medyada sizi araması durumunda size daha rahat ulaşmalarını sağlayacak. Bunun yanında profil fotoğrafı kısmında ise eğer kişisel sayfanızsa, kendi resminizi koymanız kullanıcıların sizin gerçek hesabınız olduğunu bilmelerini sağlar ve böylece sizinle iletişime geçme imkanına sahip olabilecekler. Eğer kurumsal sayfasına şirketinizin logosunu koymanız kullanıcıların sizi bulmasını kolaylaştıracak.
Twitter hesabınızda isim kısmına rakam girmekten mümkün olduğunca kaçının; çünkü spam hesapların büyük bir çoğunluğu bu şekilde oluyor. Şirketinizin de bu spam hesaplardan biri sanılması sosyal medyadaki itibarınızı olumsuz bir şekilde etkileyebilir.

Paylaşımlarınızda kişisel bir dil kullanmaya çalışın

Twitter’da paylaşımda bulunurken resmi, ciddi bir dil kullanmak yerine daha kişisel bir dil kullanmanız takipçilerinize daha samimi gelecek. O yüzden tweetlerinizde “… şirketi olarak … ürünlerde kampaya yaptık” yerine “Bugün … ürünlerde %10 indirimimiz var” şeklinde bir ileti paylaşmak kullanıcının karşısında bir şahıs varmış gibi hissetmesini sağlar.

Bunun yanında otomatik bir şekilde hep aynı dili kullanarak paylaşımlarda bulunmak da pek iyi bir durum değil. Tweetlerinizde yaratıcı olmak, rakiplerinizden farklı bir şeyler sunmak size her zaman olumlu bir etki olarak geri döner. Sıkıcı profilleri zaten kim sever ki? Günümüzde yaratıcı fikirler her zaman iyi tepkiler alıyor.
E-ticaret şirketleri için faydalı olabilecek bir diğer ipucu da: Kullanıcılara ilginç kampanyalar sağlamak. İletilerinizi retweet eden kullanıcılara ürün indirimi gibi teklifler sunmak yeni kullanıcılar çekmek için oldukça etkin bir yöntem. Sadece Twitter takipçilerinize yapacağınız özel kampayalar ise takipçilerinizin kendilerini özel hissetmelerini sağlayacak ve bu da şirketinize olan bağlılıklarını artıracak.


Eğlenceli sorular sorarak takipçilerinizin sizin hakkınızda konuşmalarını sağlayabilirsiniz

Twitter’da ne tür içerikler paylaştığınız da bir o kadar önemli. Kendi reklamınızı yapmanızın aksine ürün ve kampanya tanıtımı yapmanın da takipçilerinizin sizinle etkileşim içinde olması açısından oldukça önemli bir faktör olduğunu unutmayın. Sürekli olarak reklam tarzı içerikler üretmek bir süre sonra takipçilerinizin ilgisinin kaybolmasına hatta sizi takip etmekten vazgeçmesine sebep olabilir.

Kullanıcılar birilerini takip etmenin yanında, takip ettikleri kişi/kurumlar hakkında konuşmak ve yorum yapmak da istiyor. Bu tarz etkileşimler sayesinde o kullanıcıları takip eden diğer kişiler de bu yorumları görerek sizin markanız hakkında bilgiye sahip olabilirler ve sizi takip etmeye başlayabilirler. Bu yüzden belli aralıklarla indirimler, yeni ürünler gibi paylaşımların dışında takipçilerinize eğlenceli sorular sorun, satın aldıkları ürünlerden memnun kalıp kalmadıklarını, en çok hangi ürünü beğendiklerini sorarak kullanıcılar arasında etkileşim yaratıp markanızın bilinirliğini artırabilirsiniz.
Bunun yanında ürünlerinizle ilgili ilginç ve komik fotoğraflar paylaşarak takipçilerinizin de benzer fotoğraflar paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Sektörle ilgili videolar, yorumlar ve blog yazıları paylaşmanız da takipçilerinizin hoşuna gidecek. Kullanıcıların isteklerini ve yorumlarını da sormak sizi kullanıcınızla daha iyi bir etkileşim içinde tutacak.

Asla spam mesaj yollamayın

Spam yapmak şirketinizin itibarını oldukça zedeleyecek etmenlerden biri. Kullanıcılar anında sizi takip etmekten vazgeçecek ve bunu sosyal medyada da dile getirip başka kullanıcıların da sizi takip etmemesini söyleyecekler. Bu da şirketinizin sosyal medyadaki adının kötüye çıkması demek.
Takipçi sayınızın takip ettiklerinizden fazla olması da oldukça önemli. Aksi takdirde kullanıcılar sizin iyi içerikler paylaşmadığınızı düşünecek ve bu yüzden de sizi takip etmek istemeyecekler.
Twitter’ı ayrıca sektörde sizin hakkınızda neler konuşulduğunu öğrenmek için de kullanabilirsiniz. Bu yorumları takip ederek şirketinizde neyin iyi işlediğini neyin değişmesi gerektiğini görerek markanızı daha iyi bir hale getirebilirsiniz.

Takipçilerinize ürünleriniz hakkında teknik destek sağlayın

Tüketiciler, sizden satın aldıkları bir ürün hakkında bir sorun yaşadıklarında bunun en kısa sürede çözüme ulaşmasını bekleyecek ve siz de Twitter hesabınız üzerinden bu sorunlarla ilgilenip kısa süre içerisinde kullanıcıya geri dönüş yaptığınızda sorununun ciddiye alındığını bilecek ve bu hizmetinizden memnun kalması takdirde bunu sosyal medya da paylaşacak.

Tüketicinin sorununu o an çözemeseniz bile, şikayetinin değerlendirildiğini bilen kullanıcı mutlu olacak ve sizden gelecek cevabı beklemeye başlaycak. Yalnız bu konuda da dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri ise, her kullanıcıya otomatik bir şekilde aynı cevabı vermemeniz oldukça önemli. “Talebiniz bize ulaştı, en kısa zamanda size geri bildirim yapacağız” gibi klasik bir mesaj yerine, kullanıcının sorununa yönelik kişisel bir cevap vermek sizin şirket olarak kullanıcıya verdiğiniz değeri daha bir ön plana çıkartarak gösterecek.
Bunun yanında takipçileriniz sizin ve ürününüz hakkında iyi bir yorum yaptığında onların yorumlarını retweet edin ve sonrasında o kullanıcıyı mention ederek bir teşekkür mesajı yollayın. Bunun iki faydası olacak, birincisi tüketiciniz sizin ona teşekkür etmesinden dolayı mutlu olacak, ikincisi sizin ürününüzden memnun kalan bir kullanıcının yorumunu retweet ettiğinizde diğer kullanıcılar da bu yorumu görerek, sizin verdiğiniz hizmetin kalitesini görebilecek.

Eğer olumsuz bir yorum alırsanız da kullanıcının probleminin ne olduğunu öğrenmeye çalışın ve bunu düzeltmek için ne yapabileceğinizi sorun. Sinirli bir müşteriyle internet üzerinden tartışmaya girmek sizin de itibarınızı zedeleyecek. Bunun yerine oldukça kibar ve ciddiyetinizi koruyarak cevap vermek tüketicilere verdiğiniz değeri daha iyi yansıtacak.

Twitter’ın sponsorlu reklamlarından faydalanabilirsiniz

E-ticaret şirketleri Twitter’ın sponsorlu tweet özelliğini kullanarak daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşabilir. Bunun yanında Twitter, bloğunda, ilgi alanına göre ayarlanabilen reklam verme dönemini başlatıklarını duyurdu. Bununla beraber şirketler sponsorlu tweetlerinin yanında bir de kullanıcıların ilgi alanlarına göre de reklam yapabilecekler. Böylece şirketler onların ürünleriyle doğrudan ilgilenen kullanıcılara daha etkin bir şekilde ulaşabilecekler. Twitter’ın reklam sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.

Twitter her geçen gün takipçi sayısını artırmaya devam ediyor ve kullanıcılar bu sosyal medya platformunu hayatlarına biraz daha dahil ediyor. Bu online mecranın imkanlarını iyi kullanan şirketler de daha çok insana ulaşıp markalarını daha iyi tanıtabiliyor.