Hayran sayısı yarışları, hakkında konuşuluyor oranları,
toplam erişim sayıları ve tabi ki markaların harcamaları karşılığında satış
beklentileri…
Firmaların hayatındaki yeri her geçen gün daha da büyüyen
Facebook, 2012’nin ikinci yarısında markaların satışlarını da arttıracağına
inandığı yeni reklam modellerini piyasaya sürdü.
Peki e-ticaret siteleri Facebook üzerinden satışlarını
arttırmak için bu reklamlardan hangisini kullanmalı?
Facebook Teklifleri (Facebook Offers)
Facebook Teklifleri’ni gazetelerin/dergilerin yıllardır
dağıttığı kuponların online versiyonu olarak düşünebiliriz. Facebook Teklifleri
ile çeşitli promosyonlar ve indirimler sunarak Facebook kullanıcılarını online
veya fiziksel mağazanıza yönlendiriyor ve sunulan teklifin çekiciliği ile
satışlarınızı arttırmaya çalışıyorsunuz.
Facebook Teklifleri aslında ücretsiz bir ürün. Kullanıcı
Facebook hayran sayfasından yayınlanan teklifi aldığında mail adresine bir
indirim/promosyon kodu gönderiliyor. Ancak Facebook Teklifleri’nin reklamlar
ile desteklenerek viralliğinin arttırılması öneriliyor. Şu ana kadar yapılan en
populer 100 Teklif için kaydedilen tüm dönüşlerin %75’i viral olarak sağlanmış.
Yani, markanın Teklif’i için sağlanan geri dönüşlerin 3/4’ü teklifi alan
Facebook kullanıcılarının arkadaşlarından gelmiş.
Facebook Teklifleri ile yapılan kampanyaların başarısı
ürünün ve teklifin niteliğine çok fazla bağlı olsa da Facebook pazarlama stratejinizde
kesinlikle denenmesi gereken ürünler arasında.
Custom Audiences – Özel Hedef Kitleli Reklamlar
Özel Hedef Kitleli Reklamlar müşterilerinize ait e-posta adresi, telefon numarası ya da Facebook ID gibi bilgileri Facebook’a yükleyerek markanıza özel bir hedef kitle oluşturmanızı ve bu hedef kitle içerisinde Facebook kullanıcı profil verilerine göre kırılımlar yaparak reklam kampanyaları üretmenizi sağlayan bir reklam modeli. Facebook, yüklediğiniz bu verileri kendi kullanıcı verileri ile eşleştirerek söz konusu özel hedef kitleyi oluşturuyor.
Özel Hedef Kitleli Reklamlar ile eticaret sitelerinde satın
alma aşamasında, alışveriş tutarını yükseltmek ya da çapraz satış amaçlı
gösterilen ürün önerileri mantığında sizden bir ürün almış müşterilerinizi
Facebook üzerinde diğer ürünlerinizi tanıtmak için hedefleyebilir ya da
müşterilerinize özel avantajlar oluşturup e-mail göndermek yerine Facebook
reklamları ile gösterebilirsiniz. Ürünü deneyen yerli markalar geri
dönüşlerdeki artışlardan memnun. TechCrunch da Facebook Özel Hedef Kitleli
reklamların klasik Facebook reklamlarına göre 5 kat daha fazla geri dönüş
sağladığı belirtiyor.
Güvenlik konusuna da değinmeden geçmeyelim. Facebook’a
yüklenen datalar “Hashing” adı verilen bir teknoloji ile korunuyor. Yani
datalar, Facebook’un kendi aracı olan Power Editor içerisinde şifreleniyor ve
finger print olarak tutuluyor.
Facebook Exchange (Facebook Retargeting)
Son dönemlerde profil datası ile birlikte Facebook, seçmiş
olduğu az sayıda platform üzerinden envanter satışına da başladı. Böylelikle
markalar web sayfalarını ziyaret etmiş yani ürün veya hizmetlerine önceden ilgi
göstermiş olan potansiyel alıcılarını Facebook üzerinde hedefleyebiliyor.
Retargeting yeni bir sistem değil. Ancak Facebook’un
Türkiye’deki online penetrasyonu göz önünde bulundurulursa Facebook Exchange
medya planlarınızda yer alması gereken bir reklam modeli. Site
ziyaretçilerinizin ortalama %98’i iletişim amacınızı gerçekleştirmeden
sitenizden ayrılıyor. Bu noktada retargeting doğru strateji ve yöntemlerle
yapıldığında, memnun edici sonuçlar elde edilebiliyor. Örneğin, sitenizdeki
herhangi bir kategoriyi ya da belirlediğiniz ürünü ziyaret edenler için özel
reklamlar oluşturabiliyor hatta, bir ürünü sepetine atmış ancak satın almamış
kullanıcıları indirim kuponlarınıza yönlendirebiliyorsunuz.
Mobile App Install Ads
Facebook’un son dönemlerde sunduğu reklam modeli IOS ya da Android kullanıcılarını Facebook reklamlarına tıklandığında doğrudan AppStore veya Play Store’daki uygulama sayfasına yönlendiriyor. Mobil cihazlarda Haber Kaynağı bölümünde yer alan reklamların raporları incelendiğinde geri dönüş oranının %6’ya kadar çıktığı görülüyor.
E-Ticaret Şirketlerinin iPhone, iPad ve Android Kullanım
Karnesi de göz önünde bulundurulursa Mobile App Install Ads reklam modeli
eticaret şirketlerinin mobil uygulamalarını yaygınlaştırma çabalarına oldukça
katkı sağlayacağa benziyor.