Facebook Reklam Modelleri


Hayran sayısı yarışları, hakkında konuşuluyor oranları, toplam erişim sayıları ve tabi ki markaların harcamaları karşılığında satış beklentileri…
Firmaların hayatındaki yeri her geçen gün daha da büyüyen Facebook, 2012’nin ikinci yarısında markaların satışlarını da arttıracağına inandığı yeni reklam modellerini piyasaya sürdü.
Peki e-ticaret siteleri Facebook üzerinden satışlarını arttırmak için bu reklamlardan hangisini kullanmalı?

Facebook Teklifleri (Facebook Offers)

Facebook Teklifleri’ni gazetelerin/dergilerin yıllardır dağıttığı kuponların online versiyonu olarak düşünebiliriz. Facebook Teklifleri ile çeşitli promosyonlar ve indirimler sunarak Facebook kullanıcılarını online veya fiziksel mağazanıza yönlendiriyor ve sunulan teklifin çekiciliği ile satışlarınızı arttırmaya çalışıyorsunuz.
Facebook Teklifleri aslında ücretsiz bir ürün. Kullanıcı Facebook hayran sayfasından yayınlanan teklifi aldığında mail adresine bir indirim/promosyon kodu gönderiliyor. Ancak Facebook Teklifleri’nin reklamlar ile desteklenerek viralliğinin arttırılması öneriliyor. Şu ana kadar yapılan en populer 100 Teklif için kaydedilen tüm dönüşlerin %75’i viral olarak sağlanmış. Yani, markanın Teklif’i için sağlanan geri dönüşlerin 3/4’ü teklifi alan Facebook kullanıcılarının arkadaşlarından gelmiş.
Facebook Teklifleri ile yapılan kampanyaların başarısı ürünün ve teklifin niteliğine çok fazla bağlı olsa da Facebook pazarlama stratejinizde kesinlikle denenmesi gereken ürünler arasında.

Custom Audiences – Özel Hedef Kitleli Reklamlar


Özel Hedef Kitleli Reklamlar müşterilerinize ait e-posta adresi, telefon numarası ya da Facebook ID gibi bilgileri Facebook’a yükleyerek markanıza özel bir hedef kitle oluşturmanızı ve bu hedef kitle içerisinde Facebook kullanıcı profil verilerine göre kırılımlar yaparak reklam kampanyaları üretmenizi sağlayan bir reklam modeli. Facebook, yüklediğiniz bu verileri kendi kullanıcı verileri ile eşleştirerek söz konusu özel hedef kitleyi oluşturuyor.
Özel Hedef Kitleli Reklamlar ile eticaret sitelerinde satın alma aşamasında, alışveriş tutarını yükseltmek ya da çapraz satış amaçlı gösterilen ürün önerileri mantığında sizden bir ürün almış müşterilerinizi Facebook üzerinde diğer ürünlerinizi tanıtmak için hedefleyebilir ya da müşterilerinize özel avantajlar oluşturup e-mail göndermek yerine Facebook reklamları ile gösterebilirsiniz. Ürünü deneyen yerli markalar geri dönüşlerdeki artışlardan memnun. TechCrunch da Facebook Özel Hedef Kitleli reklamların klasik Facebook reklamlarına göre 5 kat daha fazla geri dönüş sağladığı belirtiyor.
Güvenlik konusuna da değinmeden geçmeyelim. Facebook’a yüklenen datalar “Hashing” adı verilen bir teknoloji ile korunuyor. Yani datalar, Facebook’un kendi aracı olan Power Editor içerisinde şifreleniyor ve finger print olarak tutuluyor.
Facebook Exchange (Facebook Retargeting)

Son dönemlerde profil datası ile birlikte Facebook, seçmiş olduğu az sayıda platform üzerinden envanter satışına da başladı. Böylelikle markalar web sayfalarını ziyaret etmiş yani ürün veya hizmetlerine önceden ilgi göstermiş olan potansiyel alıcılarını Facebook üzerinde hedefleyebiliyor.
Retargeting yeni bir sistem değil. Ancak Facebook’un Türkiye’deki online penetrasyonu göz önünde bulundurulursa Facebook Exchange medya planlarınızda yer alması gereken bir reklam modeli. Site ziyaretçilerinizin ortalama %98’i iletişim amacınızı gerçekleştirmeden sitenizden ayrılıyor. Bu noktada retargeting doğru strateji ve yöntemlerle yapıldığında, memnun edici sonuçlar elde edilebiliyor. Örneğin, sitenizdeki herhangi bir kategoriyi ya da belirlediğiniz ürünü ziyaret edenler için özel reklamlar oluşturabiliyor hatta, bir ürünü sepetine atmış ancak satın almamış kullanıcıları indirim kuponlarınıza yönlendirebiliyorsunuz.

Mobile App Install Ads

Facebook’un son dönemlerde sunduğu reklam modeli IOS ya da Android kullanıcılarını Facebook reklamlarına tıklandığında doğrudan AppStore veya Play Store’daki uygulama sayfasına yönlendiriyor. Mobil cihazlarda Haber Kaynağı bölümünde yer alan reklamların raporları incelendiğinde geri dönüş oranının %6’ya kadar çıktığı görülüyor.
E-Ticaret Şirketlerinin iPhone, iPad ve Android Kullanım Karnesi de göz önünde bulundurulursa Mobile App Install Ads reklam modeli eticaret şirketlerinin mobil uygulamalarını yaygınlaştırma çabalarına oldukça katkı sağlayacağa benziyor.