Google Adwords Nasıl Kullanılır? Adwords Kullanımı Tüyoları

Kategori: Pazarlama Teknikleri


Google Adwords, hiç tartışmasız ki dijital pazarlama dünyasının en kuvvetli silahlarından birisi. O’nu böylesine değerli kılan şey ise, bir ürün ya da hizmeti sadece aradığımızda karşımıza çıkarıyor oluşu. Yani sıcak satışa dönüşebilecek kitleyi elinizde tutuyorsunuz dersek yalan söylemiş olmayız. Google Adwords nasıl kullanılır ve Adwords kullanımı ile ilgili tüoları bu yazıda temel olarak paylaşıyor olacağız.
Hal böyle olunca Google Adwords’ü öğrenmek ve bu kanal üzerinden müşteri kazanmak istemeniz çok doğal. Tabi Google Adwords’ün de

Google Adwords ile ilgili temel bilgiler

adwords kalite puanıAdwords Danışmanı İbrahim Akşen‘in sayfasından almış olduğumuz bilgiler ışığında şu terimlerin bilinmesi bir adwords danışmanı ile anlaştığınızda dahi bütünü sorgulamak adına fayda sağlayacaktır.
Kalite Puanı: Beklenen tıklanma oranı, sayfa alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyimine göre verilen puandır. Arka plandaki formülü kimse bilmiyor ama temel olarak şu değişiklikleri yaparsanız puanınız yükselecektir.
  • Beklenen Tıklama Oranını Arttırmak: Reklam metinlerinize el atmanız gerekiyor. Daha çekici hale getirmeli, gerekirse teklifinizi arttırarak daha üstlere çıkarmalı neticesinde de tıklanma oranını arttırmış olacaksınız.
  • Sayfa Alaka Düzeyini Arttırmak: Her bir anahtar kelimeyi ilgili sayfaya yönlendirmek en başta yapılması gereken işlem. Bununla birlikte reklam grubunda belirlemiş olduğunuz anahtar kelimelerin sayfa içerisinde belli bir yoğunluğa ulaşması gerekiyor.
  • Açılış Sayfası Deneyimini Arttırmak: Bu kısım içerisinde pek çok bilinmeyen içeren bir denklem gibi adeta. Eğer açılış sayfanız hızlı açılıyor, pop-up vb araçlar ile rahatsız etmiyor ve güzel bir kullanıcı deneyimi sunuyorsanız bu madde sizin için sorun olmayacaktır.
Tıklama Başı Maliyet: TBM olarak göreceğiz bu terim, harcadığınız tutarın tıklama sayınıza bölümüyle ortaya çıkan ortalama bir değerdir. Sizi hedeflediğiniz konumda tutmak için ödemeniz gereken en düşük maliyettir.
Reklam Sırası: Kalite puanı x Tıklama başı maliyet sonucunda çıkan değerdir. Bu değerin yüksek olması sizi arama sonuçlarında üst sıralara taşımaktadır. Google Adwords hesap yönetimi için en büyük kriter anahtar kelimeler için iyi reklam sırası elde edilmesidir.

Google Adwords Kurulumu Yaparken Dikkat Edilecekler

google-adwords-nasil-kullanilir1- Google Adwords hesabı açtığınızda öncelikle şu soruları sormalısınız:
  • Marka bilinirliği kazandırmak için mi reklam yapacağım? Eğer marka bilinirliği kazandırmak için google reklam çalışması yapacaksanız sizin seçmeniz gereken arama ağı; görsel arama ağıdır.
  • Sıcak satış yapmak için mi reklam yapacağım? Eğer sıcak satış yapmak istiyorsanız seçmeniz gereken arama ağı, yalnızca arama ağıdır.
kampanya reklam grubu kategorileri2 – Ana tema belirlendikten sonra kampanya temalarını belirlemeniz gerekiyor. Genellikle web sitesi menü kırılımı şeklinde tasarlanabileceği ifade edilir. Tabi menünüzü gelişigüzel bir şekilde tasarladı iseniz size çok da yardımcı olamayacaktır. Ufak bir örnek ile açıklamak gerekirse; spor malzemeleri üzerine bir web sayfanız var ve adwords reklamı vermek istiyorsunuz. Ana kategorilerin de spor ayakkabılar, spor giyim olduğunu düşünecek olursak; spor ayakkabıları bir kampanya kategorisi olacaktır. Bunun altındaki reklam grubu oluşturma stratejinizi markaya ya da alt kategoriye göre yapabilirsiniz.
Anahtar kelime planlayıcı
3 – Reklam grubu oluşturduğunuzda burada kullanacağınız kelimeleri Google Adwords Anahtar Kelime Planlayıcı vasıtasıyla oluşturabilirsiniz. Burada atlamamanız gereken nokta negatif anahtar kelimelerdir. Negatif anahtar kelimeler reklamınızın görünmesini istemediğiniz kelimelerdir. Örneğin “spor ayakkabıları” bir anahtar kelimeniz ve “beyzbol spor ayakkabıları” reklamında reklamda gözükmesini istemiyorsanız; negatif anahtar kelimelere beyzbol kelimesini eklemeniz gerekir.

Peki Google Adwords Nasıl Kullanılır?

adwords yönetimi örnekAdwords nasıl kullanılır? başlığı herhalde en çok merak ettiğiniz başlık olsa gerek. Kurulumu düzgün yapmanız ile birlikte büyük bir yükün altından kalkıyor ve doğru takip aşamasına geçiyorsunuz. Kurulumda yapmış olduğunuz faaliyetlerden, çeşitli ayarlardan sonra kampanyalarınız aktif hale gelecek ve reklamlar gösterilmeye başlanacaktır.
Yukarıda ekran görüntüsünü sunmuş olduğum görseldeki 5 sütunu özellikle takip etmenizi öneririm. Çünkü etkileşim oranı reklamlarınızın ne denli dikkat çekici olduğunu, ortalama maliyet ve maliyet harcamalarınızı, dönüşümler hedeflediğiniz aksiyonun gerçekleşme sayısını, maliyet/dönüşüm ise hedeflediğiniz her bir aksiyon için ortalama ne kadar ücret ödediğinizi ifade etmektedir. Bu metrikler sizin Google Adwords hesabınızı yönetmeniz açısından son derece önemlidir.
İlk yayına aldığınız andan itibaren maliyetlerdeki dalgalanmalar dikkatinizi çekecektir. Maliyetlerdeki dalgalanmaları kontrol altında tutmak için;
  • Tüm gün belli aralıklarla kampanyaları takip etmelisiniz,
  • Maliyette arttış olan kampanyaları daha iyi bir yapı ile verimli hale getirebilir miyim kontrolünü yapmalısınız,
  • Eğer bu şekilde bir optimizasyon gerekli değil ise ve maliyet fazla geliyor ise durdurmalısınız ve diğer zamanlardaki rekabet durumlarını incelemelisiniz.
adwords performansGoogle Adwords Danışmanlığı almak aslında bu aşamada büyük fayda sağlıyor. Çünkü konu üzerinde çalışmalar yapmış, bütçeler yönetmiş ve sonucunda da bir know-how elde etmiş olan kimselerden bu hizmeti almak sonucunda da doğru bir Google Adwords kurgusu yapılması size büyük avantajlar sağlayacaktır. Yandaki görseldeki gibi bir performans elde etmeyi istemez miydiniz? Şuradaki röportajda da belirtildiği gibi Google Adwords rekabeti çok üst düzeyde ve bir uzman yaklaşımı ile daha uygun maliyetlerde reklamlar verilebilir. Google Adwords nasıl kullanılır ile ilgili hazırlamış olduğumuz bu yazıyla ilgili yorumlarınızı yorum alanımızda paylaşabilirsiniz.
BURADA YORUMUN DEĞERLİ
Binlerce Agency Balance Takipçisi Yorumunu Merak Ediyor